BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, November 22, 2007

SYaiTaN aMaT TaKuT PaDa ORaNG YaNG TiDaK SeMBahYaNG..

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

Tazkirah buat semua..

Ada seorang manusia yang bertemu dengansetan di waktu subuh. Entah bagaimana awalnya, akhirnya mereka berdua sepakat mengikat tali persahabatan. Ketika waktu subuh berakhir dan orang itu tidakmengerjakan solat, maka setan pun sambiltersenyum bergumam, "Orang ini memang boleh menjadi sahabatku..!"

Begitu juga ketika waktu Zuhur orang ini tidak mengerjakan solat, setan tersenyum lebar sambil membatin, "Rupanya inilah bakal teman sejatiku di akhirat nanti!"

Ketika waktu asar hampir habis tetapi temannya itu dilihatnya masih juga asyik dengan kegiatannya, setan mulai terdiam.

Kemudian ketika datang waktunya maghrib,temannya itu ternyata tidak solat juga, maka setan nampak mulai gelisah, senyumnya sudah berubah menjadi kecut. Dari wajahnya nampak bahawa ia seolah-olah sedang mengingat-ingat sesuatu.

Dan akhirnya ketika dilihatnya sahabatnya itu tidak juga mengerjakan solat Isya', maka setan itu sangat panik. Ia rupanya tidak bisa menahan diri lagi, dihampirinya sahabatnya yang manusia itu sambil berkata dengan penuh ketakutan, "Wahai sahabat, aku terpaksa memutuskan persahabatan kita!"Dengan keheranan manusia ini bertanya,"Kenapa engkau ingkar janji bukankah baru tadi pagi kita berjanji akan menjadi sahabat?"."Aku takut!", jawab setan dengan suara gemetar. "Nenek moyangku saja yang dulu hanya sekali membangkang pada perintah-Nya, iaitu ketika menolak disuruh sujud pada "Adam", telah dilaknat-Nya; apalagi engkau yang hari ini saja ku saksikan telah lima kali membangkang untuk bersujud pada-Nya (Sujud padaAllah). Tidak terbayangkan olehku bagaimana besarnya murka Allah kepadamu!", kata setan sambil beredar pergi."

Sebarkanlah ajaranku walaupun sepotong ayat.

HoRmaTLaH aZaN!!

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita ketahui.Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat berkata apa-apa.. lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirin ya ."Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang . Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan Banyak fadhilatnya .Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri.Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak .Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah.." yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut. "YaAllah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah.." semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin.. amin.. aminYarobbala'lamin.."


p/ s: Kita boleh mengirimkanribua n 'jokes' dan ' suratberantai' melaluie-mail tetapi bila mengirimkan yangberkaitan denganibadah seringkali berfikir 2 atau 3kali......FIKIR KAN LAH, tepuk dadatanya iman.

Sunday, November 18, 2007

KeRaNa KiTa LeKa...

Mungkin kerana kita leka
Apabila pena terlepas dari genggaman
ucapan"oopss"mendahului "ALLAH"
Bila perut yang lapar telah diisi
"ha...kenyang"mengatasi"ALHAMDULILAH"

Bila diri terpegun dengan keindahan dunia
"SUBHANALLAH"tertutup oleh"cantiknya"
ada masanya berita kematian datang mengunjung
"kasihan ya..."terucap juga
kerana kita lupa pa
"INNA LILLAH WA INNA ILAIHI RAJI'UN"

Namun temanku,
walau kita lupa,sengaja atau suka-suka
Berhati-hati agar...
bilamana IZRAIL tiba membawa berita
Ucapkanlah"LAILAHAILLALLAH"
kau tetap menjadi juara
mengatasi segala kata-kata


RENUNG-RENUNGKANLAH..........

TiP-TiP CoVeR MaLu..

Kalau Tersepak Batu:

Jangan terus bangun ,sebaliknya anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai lepas tu baru bangun bila tiada orang nampak.

Kalau Terjatuh Basikal:

Cepat-cepat naik basikal anda semula dan jatuh la lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak.

Kalau Terjatuh Dalam Longkang:

Pungutlah sampah yang ada sambil marah -marah dengan suara yang kuat pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

Kalau Terjatuh Ketika Menaiki Bas:

Jeritlah kuat-kuat."Woi!!Ape tolak-tolak ni?"walaupun tiada orang di belakang anda.

Kalau Terjatuh Di Hadapan Stesen Bas:

Terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda........klau tiada........baring terus sampai malam dan tiada orang lagi di stesen bas itu......haa.....inilah masa sesuai untuk bangun semula..

Kalau Jatuh Tergelincir Kat Lantai Licin:

Tariklah kawan (atau sesiapa yang ada disebelah anda)untuk jatuh bersama-sama supaya taklah anda sorang saja yang dapat malu....betul tak??....

Kalau Terjatuh Kat Tengah Padang(semasa bermain bola):

Terus Buat-Buat Sakit Kaki.....dan kate..."Foul lah ref!!!"


Supaya tip-tip ini dapat digunakan sebaiknya...huhu

Manusia, Malaikat dan Syaitan

Manusia - Eh, dah subuh dah? Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu . Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz Manusia - Nak makan, laparlah ?? Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? . Manusia - Hari ni nak pakai apa ye? Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat.. Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!! Manusia - Alamak, dah lewat! Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat.. Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah? Manusia - Azan sudah kedengaran.. . Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?. Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa... Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui ! Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie.. Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia.. Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? . Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat- menasihatil ah sesama kamu.. Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2...pandai2lah? Manusia - aku telah berdosa.. Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. . Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. .. (kalau sempatla) Manusia - Kalau pergi, mesti seronok! Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang Dimurkai Allah,berpalinglah dari jalan itu . Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh? Manusia ? Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?. Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu... Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu... Sekarang anda mempunyai 3 pilihan : 1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku. 2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini) 3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2 Wassalam. ....

Yahoo!!!!Cuti...

Bermula hari ini(16 November 2007)...


Cuti Sekolah Bermula!!!Yahoo....tp sebelum balik bercuti kami diberi sedikit hadiah dari bonda pengetua...nk tahu pe...ROTAN LA....sbb peperiksaan akhir taun xberape bagus sgt..1B satu rotan...ADUH!!!SAKITNYER...hehe..

Bg kami form 1,itu adalah pengalaman paling BEST!!

Alhamdulilah....batch kami....2org 9A

  • Nur Najwa Athirah
  • Nur Syaffiera Muhd Sharif

Kami Berharap Thn Dpn Akan Menambahkn Lg Bilangan Pelajar 9A..INsyaallah..

BuRunG KaKaK TuA(English Version)


bow wrong car card two are

hang up the gent they law

none next so dare two are

gg near thing all do are

Saturday, November 17, 2007

EMaiL MiSTeRi

Seorang lelaki telah menginap di sebuah hotel di Kuala Lumpur.Terdapat sebuah komputer di dalam bilik itu.Dia pun mengambil keputusan untuk menghantar e-mail kepada isterinya.Malangnya,dia telah tersalah taip alamat e-mail isterinya dan tanpa mengetahui kesilapan itu,dia pun terus menghantar email tersebut.



Di sebuah rumah di Pahang pula,seorang janda baru sampai ke rumahnya selepas pulang daripada majlis pengebumian suaminya.



Janda tersebut mengambil keputusan untuk menyemak emailnya dan melihat sekiranaya terdapat mesej daripada saudara-mara dan teman-temanya.Selepas membaca email pertama itu si janda tersebut pun pengsan.Anak lelaki janda tersebut pun bergegas ke bilik ibunya dan mendapati ibunya terlentang di lantai dan dia pun membaca mesej di dalam skrin komputer.



To:Isteri Kesayanganku

Date:30 June 2007

Subject:Abang telah selamat sampai




Abang tahu Sayang akan terkejut dengan kehadiran mesej ini.Mereka telah menyediakan komputer disini pada ketika ini dan kita boleh menghantar email kepada sesiapa sahaja terutamanya insan kesayangan kita.



Abang telah selamat sampai dan telah menginap dengan aman disini.Abang lihat semua telah di sediakan di sini untuk kedatanganmu pada hari esok.Semoga berjumpa denganmu nanti,Sayang.



Abang harap perjalananmu ke sini bermakna seperti apa yang telah abang lalui ketika ini.

Altimas' followers forever!