BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 10, 2010

Renungkan...

1. Assalamualaikum, inilah kali pertama aku tulis artikel dalam blog altima0711 ini selepas dijemput oleh admin.
2. Sebenarnya, cuma nak dikongsikan sedikit pengetahuan yang baru diperoleh pada hari ini ketika sedang mendengar khutbah jumaat di sebuah masjid.
3. Tajuk khutbah tersebut ialah, "Peranan Sedekah dalam Kehidupan Seharian" disampaikan oleh seorang khatib muda.
4. Apa yang menarik perhatian aku ialah sepotong hadith yang dibacakan tuan khatib tersebut,

Dari Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. berkata, " Seseorang yang pemurah hatinya akan dekat dengan Allah, dekat dengan manusia, dekat dengan syurga dan jauh dari neraka. Manakala seorang yang kedekut (bakhil) akan jauh dari Allah, jauh dari manusia, jauh dari syurga dan dekat dengan neraka. Sesungguhnya Allah s.w.t. sangat mencintai seorang yang jahil tetapi pemurah berbanding seorang yang alim tetapi bakhil."
5. Daripada hadith tersebut, datang ilham kepada aku. Kita ahli Batch Altima 0711 yang bakal menduduiki Sijil Pelajaran Malaysia pada tahun hadapan perlu banyak melakukan kebajikan.
6. Antara kebajikan yang boleh kita lakukan adalah dengan bersedekah, bukan dimaksudkan oleh aku sedekah harta tetapi sedekahkan ilmu yang ada di dada.
7. Apa sahaja yang ada lebih di dada masing-masing, kongsikan dengan rakan-rakan.
8. Aku menyeru kita suburkan balik semangat Guru Muda yang telah diyakini mampu merealisasikan impian kita,

Altima 0711 No. 1 Pahang SPM 2011.

9. Semoga artikel yang pendek ini menjadi renungan kita bersama. Bukan apa, cuma inilah masa kita nak buktikan pada sekolah yang kita juga mampu berjaya.
10. Buangkan rsa iri hati, sifat rasis antara kelas dan rasa cenburu selama ini. Eratkan kembali ukhwah antara ahli Batch Altima 0711!
11. Sekian, buat renungan kita bersama...

Saturday, July 24, 2010

gudluck bebudak ragbi .. !!

erm .. dunno wut to say .. but the most important , im at home now .. and those some guys of f4 students are fighting to win .. rugby competition .. only friendly match , but they're bringing SBPI TEMERLOH's name .. go on , kay !! best luck 4 u guys !! all da best , stay macho , HAHAHA ..!!

Monday, June 14, 2010

MENU F4 NYTE .. ;)

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG ..

menu f4 nyte :

Menu asasi :
- Nasi Ayam Madu

Pencuci mulut :
- Koktel
- Cendol

Sayur :
- Coleslaw
- Apple cube + mayonis

Buah :
- Tembikai
- Belimbing

Air :
- Bandung soda
- Soya cincau

Tambahan : sate >kowt<

p/s : ats pstujuan sumer .. amacam ..? ok?

~ salam ukhuwwah ~

Sunday, June 6, 2010

BAHANG F4 NYTE..!!

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Assalamualaikum sumer..

hmm...amacam cuti yg bru dua hri blalu nie..?smoge best2 jep..

bukak2 jep blog nie, tros tringat sal f4 nyte xlme ag..arap2 balek skola nnti masing2 xlpe bwk yuran RM25...haha..lau ade sumbgn bley la hulur2kn..huhu...bukit sama ddaki, lurah sama dturuni...berat sama dpikul, ringan sama dijinjing..tol ark..?

spe2 yg ade cdgn tok best kn ag malam kite nnti ley r bg cdgn kt cbox tuh...x pon any suggest ntok crik duit ntok malam tu nnti..kite pnye dwet skunk pon xd r byk sgt...agpown jualan xley bwt cm dlu2...so sumbgn iklas amatla dialu2kn..huhu...erm..tayangan pown ok wutt..?

colour THEME for f4 nyte nnti HijAu ngn PuTih...but d name 4 colour tu xley nk dpikirkn lg...any idea...=cbox..hhehe...ermm...serba sdikit about f4 nyte..:

DATE : 31 JULY 2010
VENUE : DARUN NADWAH HALL, SBPI TEMERLOH
THEME : WhITegrEeN gARdEn
BY ALTIMA 0711..

so spjg cuti nie bley la contact ahli AJK masing2 n bncang ape2 yg ptot..lau xtw bley cntct ikram omar, talhah suhaimi, zahidda or paten..

arap2 post ni dpt sdarkn kite sumer ntok tros bkrjasama demi kjayaan mlm kite nnti..or event2 strusnye yg bakal kite manage nnti...

so...thats all 4 now...
anything..?=cbox...huhu
kay,thnks all...papay..=)

~SALAM UKHUWWAH~


Saturday, June 5, 2010

cuti sakan..!

aSSalamUaLaikUm tEmAn2..!!

ahLan wAsAhlan..?

cuti sekola da start...best giler..!!msti sumer da plan nk bwt mnde tyme cuti ni an..arap2 ape yg korg plan tu mjadi..kite kn cume mrncg...Allah jua yg mnntukan..hmmm...so,smoge kite sume dpt faedah drpd ape yg dirncg tuh...=)...

about homerwork...fuh...sape yg rase da siap tuh bgtw la kwn2 len..haha...saling mmbntu..kui3..naseb bek kimia xde keje..huhu..lau x,msti segunung ckgu bg...haha...

skunk msti sume tgah takowt tggu result r...same r kite..addmath..bapak r...nk menonggeng jawap...hhuhu...kimia,bio,fzik...hmm..sape yg ade dgr ura2 yg die dpt A ntok sbjek2 gile+killer nie, congretz r...mmg tabik ah...strive for straight A's ea...

cuti ni jgn lost cntct lak ea sumer...text2 la...fb pon sumer cm ade jep ark..so,phm2 lar..

k ahh,..xtw da nk mrepek ape nie..g dulu..
Slamat bErcUtie..!!!
daa...Altima0711 tros maju..

salam..

Sunday, May 30, 2010



erm...salam..da nak balek skola da...skjp nye cuti...(3 ari je..haha)...


hmmm..mls sesgt nak balek skola...sbb pekse...hmm...ape gune blaja klau xpekse kan...tp ingat..blaja kerana Allah..bru berkat ilmu..ni x..ade yg ke skolah sbb tut..tut...haha...xsbr prgi prep sbb tut..tut..dan mcm2 sbb lg...haha...tp bdak2 ALTIMA xmcm tuh...sbb kite Fokus Untuk Capai Kecemerlangan...kan3..?haa...kan sume angguk tu..makne nye btol la tuh...
haa...for biology,physics and addmath,jwb memolek..jgn asek ttoleh kanan,ttoleh kiri...dpn da ckop da...klau pndg2 dpt jwpn xpe..ni kwn yg dpggil tu bwt bodo je..ahaha...pdn muke...jwpn xdpt...tp kne sound ngn ckgu...ksian..hmmm...xpe2..yg da lps biarkn blalu..jgn dikenang sangat...
kay...slamat pulang ke JAIL IT..!!

strive 4 a's k...!!ALTIMA 0711 tros maju 4 SBPIT!!yeah..
~salam ukhuwwah~

Friday, May 28, 2010

cOngretz!!

assalamualaikum kawan2 sumer...hari ni cuti wesak...kpd spe2 yg xbalek,hahaha untok die...keh3...sengal..


hmm...skunk ni heboh sal bdak form kite nk g jepon la,jerman lar...hk jepon la,festival jepon lar..hk jerman la...ha...bdk2 mndarin pecer..?kui3...sbr ea...dgr2, bdk mndarin rmi cmrlang,sbb tu susah nk plih untuk hk cina...mklumla,kite kn crdik, sbbnye saling bekerjasama...hehe..
kepada NOOR SYAFFIERA BT MOHD SHARIF dan IZZUL SHUHAIZAL BIN ISMAIL,selamat berangkat ke jepon ahad nie..!jge diri di tmpt org..smayang jgn lupe...chewahh...
thniah jugak ntok NUR AMIRA FARHANA BT BAZLAN yang telah bekerjasama dgn NUR FARHANAH BT IBRAHIM serta MUHAMMAD RAZWAN BIN SOHAIMI yang banyak memberi skongan kpd ABDULLAH ASIF BIN SHAHAMEN kerana brlaku ssuatu yg x dduga....hak5...korg dpt gi HK Jerman kt SMS Sultan Muhammad Jiwa, Kedah...bapok segale bestnye....!!haa...RAJEN2 la stdy jerman ea cuti nie...haha..

cuti ttp cuti, tp yg pntg, stdy ttp stdy!!pekse msti skor!!
kay...salam..

Thursday, May 27, 2010










Assalamualaikum teman2 ku sekalian...

hmm...xtau r nk tuleh ape smenanye nak tuleh ape...skrg ni sume bx study an..mklom r...tga midyear exam...susa woo...kot la...tp dlm kbizian kite, yang psti, sluroh warge ALTIMA 0711 SBPIT msti masih tga bsdey dgn prpndhn salah sorang warge form kite...ats sbb musabab tsndiri...
ramai yg mgalirkn air mate....mnangis ksdihan mngnangkn memori2 indah yg pnah kite sume kongsi bsame2 die...trutamenye kpd wrge kls 4I...n kwn2 rapat die...msti trase giler khilangn...sdgkn ahli ALTIMA yg prnah mgnli wlupown xpnah bborak ngn die pon sgt trase dgn pmrgian die...inikn plak yg tdo skatil sbntl mkn spinggn madi seshower.....tp xpela...mgkin Allah bg jln yg tbaik ntuk die...kite sntiase doakn kbhagiaan dan kcmrlangn die keyh...
kngn ttp kngn...memori xmgkin dlupekn...biarpun zahirnye bjauhan...tp prshbtn ttp xkn ditelan zaman...ingat tuh....kpd insan yg dmaksudkn..kmi nk awk thu...kmi syg sgt awk...kmi sntiase doakn yg tbaek...biarpun tnpe kami d sisi...kmi ykin awk akn sntiase bsmgt truskn hri2 mndtg....okeyh..

sekali ALTIMA, slame-lamenye ALTIMA...
ALTIMA ttp yang tbaik okeyh...

Saturday, March 13, 2010

TahNiaH ZeaL0us92!!!


Tahniah diucapkan kepada Zealous92 diatas kejayaan dalam SPM 2009!!!

Kecemerlangan ini telah menjadikan SBPI Temerloh muncul sebagai SBP ulung di Pahang dan berada di kedudukan no.8 di kalangan 54 SBP seluruh negara dan no.3 dalam SBPI seluruh negara.

Kita juga telah mendapat no.1 dalam 4 matapelajaran iaitu Bahasa Arab Tinggi, Teknologi Kejuruteraan, Fizik dan Kimia.



Lebih membanggakan, Ahmad Zhafir Zulkifli, mantan Ketua Pelajar 08/09 SBPI Temerloh, antara dua pelajar terbaik di PAHANG dengan mendapat keputusan cemerlang 11A+ bagi semua matapelajaran keseluruhan negeri PAHANG.








Thursday, February 18, 2010

wELc0me t0 0ur scH00L!!!

haha~
welcome to our school to FORM 4 BARU!!

Terdapat 27 orang pelajar telah berjaya mendaftarkan diri pada hari pendaftaran.

Semoga dengan kedatangan kalian akan menambah lagi kemeriahan dalam sekolah ini.

Altimas' followers forever!