BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 11, 2009

??? RESULT PMR???

korang sume mesti ade dapat mcm2 msg tentang tarikh result pmr keluar kn?? salah satunya,.

kementerian mengesahkan bahawa result akan keluar pada 20/12/2009 . sila layari blablablabla .......

mcm2 spekulasi tentang tarikh result keluar yg korang dah dengar, ada kate 20 dis, ada kate 27 ataupon 29 xpon 28. mesti korang sume tertanye-tanye,. ak sendiri pon xde jwpnnye. secondly, mesti korang pon ade dapat msg tentang mark sheet untuk pmr..

Bahasa Melayu- 70
Bahasa Inggeris- 75
Maths- 85
Science- 70
Sejarah- 70
Geografi- 80
P.Islam- 85
KHB- 80

and this one also!!

Bahasa Melayu-65

English -75

Science -55

Maths -80

P. Islam -85

Sejarah -80

Geo -85

K. Hidup -80



ak pon x pasti bende ni betul ke x,.
but the top one is the senarai permakahan awal pmr,.
maybe the gred will be lowered, who knows..
and the second mark list,.
kawan ak post kat blog die,.
die kate cikgu die yg bagi..erm??
tapi korang x yahlah percaya sangat mende nih,.

mungkin gred akan diturunkan mungkin tidak,.
so people, better korang doa banyak2 dan bertawakal..

Wednesday, December 9, 2009

aFteR PMR!!











haha~xtau nak wt pe..tunGGu reSuLt PmR!!tk0wt3..
s0ri2.lme xupdTe.bz ckit..Hw byK gLer!!mLeh toLL..


after pmr,...
hehe~tahniah kt sume pemenang progRam selepaS PMr..aLa..yg kete pe bende sume tu..



pe yang kiteorg wt pas PMR??nk tw..


first, pegi program biodiversiti kt lanchang...haha.bes3..gMe paling bes skaLi mestiLah 'JeJaK si KeLaWar'..xtau ke..tu sume..c0baAN!!





pasTu, gi DeerLand n KuaLa gaNDah..frst time bg mkn rusa.haha~terJeriT bdK2 ni..







Saturday, October 17, 2009

PmR enD!!!

Alhamdulilah...

PMR DA ABIS!!haha~
akhirnya abis gk..

guD LUck la kpd sume..9A!!!

NO.1 PAHANG...

Friday, September 18, 2009

saLAm LebaraN..












P0se nk abs...

raYe bakal menjelang...
makneNye...pe eK??
aaAaaAaaA..
PeperaNgan p0n hmpiR bermuLe..

HAHA!!

jd,



GuDLucK PMR suME..(tk0wt!!)



saHut r cabaran pengetua tu..

NO.1 PAHANG!!!!!

9A!!!

n,

CaMat aRi RaYe..
maAP zaHir baTin..
amPuNkn d0se ak ea..haha!!









Friday, August 28, 2009

UEFA Champions League..

Undian kumpulan telah pun dibuat..
Berikut adalah kumpulan-kumpulan:

Kumpulan A:
Bayern Munich
Juventus
Bordeaux
Maccabi Haifa

Kumpulan B:
Man.United
CSKA Moskow
Besiktas
Wolfburg

Kumpulan C:
AC Milan
Real Madrid
Marseille
Zurich

Kumpulan D:
Chelsea
Porto
Altletico Madrid
Apoel

Kumpulan E:
Liverpool
Fiorentina
Lyon
Debrecen

Kumpulan F:
Bercelona
Inter Milan
Dynamo Kyiv
Rubin

Kumpulan G:
Sevilla
Rangers
Stuttgart
Unirea Urziceni

Kumpulan H:
Arsenal
Az Alkmaar
Olympiacos
Standard de Liege

Inilah kumpulan-kumpulan bagi Champions League 09-10...yang kita nantikan untuk Liga Juara-Juara ini ialah pertembungan Real Madrid dengan Ac Milan dimana KAKA, pemain baru Real akan menentang kelab lamanya..haha~

Sama-sama kita nantikan..

Friday, August 21, 2009

aHLan WaSahLan yA RaMAdHan..

Rasulullah saw bersabda dalam sebuah hadis bahwa dengan puasa kita belajar mengendalikan hawa nafsu serta mengendalikan setan yang menipu dan menjebak kita. Pada waktu kita puasa, kita membelenggu setan, membuka pintu surga dan menutup pintu neraka.Kita belajar menahan setan supaya tak masuk ke dalam tubuh kita. Salah satu pintu masuk setan ke dalam tubuh kita adalah melalui makan dan minum. Kita tutup pintu-pintu itu pada waktu siang hari. Kita melemahkan setan; membuatnya tak berdaya. Puasa adalah latihan mengendalikan hawa nafsu.

Terdapat segelintir golongan bukan Islam yang berpendapat ibadat puasa ini tidak lain daripada meletih dan menyeksakan lantaran pantang larang yang perlu dipatuhi, namun pendapat-pendapat sebegini mula terhakis berikutan penemuan dan kajian yang dijalankan menunjukkan bahawa puasa adalah satu amalan yang baik bagi menjamin tahap kesihatan mental dan fizikal secara keseluruhannya. Di samping menerangkan kepada mereka tentang konsep sebenar ibadat dalam Islam, kita sentiasa digalakkan untuk memperbaiki dan menambah amalan dari semada ke semasa terutamanya di dalam bulan Ramadhan ini. Ibadat utama dalam Ramadhan ialah untuk mengerjakan puasa.

"Barangsiapa tidak membulatkan niatnya berpuasa sebelum fajar (subuh), maka tidak ada puasa baginya." - HR Ahmad & Ashabus Sunan.

Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak kepada semua muslimin dan muslimat sekalian.

Thursday, August 20, 2009

Sekolah TUTUP??

Pada pukul 11 pagi(19 Ogos 2009), sekolah kita telah digemparkan dengan berita dimana terdapat 2 orang pelajar kita telah disahkan positif H1N1.Semua pelajar dan guru dalam keadaan kelam-kabut ketika itu.Sejurus selepas itu, semua pelajar diminta ke dewan makan untuk diberi taklimat dan diberi rawatan oleh pegawai kesihatan.

*Kepada pelajar tingkatan 3, gunakanlah masa dan peluang yang ada ini untuk mengulangkaji pelajaran dan bersiap sedia untuk menempuh PMR tak lama lagi.

Sunday, August 9, 2009

TriaL iS C0minG..

Trial is coming(10-14 August 2009)...

Good Luck to aLL aLTima0711 students..
Sem0ga sume dpt keputusan cemerlang..



ROAD TO THAILAND...

Saturday, August 8, 2009

ApaBiLA sEOrang itu jAHiL..

Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali,sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian mereka ni menybbkan tok imam x senang duduk.

Pd satu hari tok imam tu dtg dgniat nak tarbiyah depa ni.Maka berlakulah bbrp insiden cabar-mencabar.Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nnt.
Si Alipun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nnt kamibuktikan yg kami bkn la jahil sgt spt yg disangkakan" .

Maka apb hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu kesurau.Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan,"Allah Ta'ala... Allah Ta'ala..." Dg segera tok imam merampas mikrofon drpAli & menyuruh tok bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkattakbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali x khusyuk, angkat 2x punx khusyuk jgk lg..Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok,tokduduk kat belakang, biar saya jadi imam."Tok imam pun undur le ke belakang.Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka paramakmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba2 je si Budinni pusing ke belakang dan berkata, "Aa, tengok! Sekali jee tokkkk!!"Lalubatallah solat Budin. Yg lain2 pun ikut berenti sambil ketawaterbhk2.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus kedepan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habissembahyang.Siap dg wirid2nya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Cikoniii...Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgnbongkaknye si Ciko berkata,"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee..."Tok imam pun terkedu&terpana...

Monday, August 3, 2009

Influenza A(H1N1)







Pertubuhan Kesihatan Sedunia atau World Health Organization (WHO) pada 24 April 2009 telah mengisytiharkan krisis kecemasan kesihatan antarabangsa ekoran merebaknya wabak Virus Influenza A (H1N1) (Selesema Babi atau Swine Flu) bagi memberi amaran wabak yang dianggap makin mencemaskan dan berpotensi untuk menjadi pusat ‘pandemik’ atau wabak yang akan merebak. Selesema babi yang disebarkan oleh manusia ini telah mencetuskan keadaan panik di seluruh dunia terutamanya di Mexico dan Amerika Syarikat (AS). Sehingga 6 Mei 2009, wabak ini telah mengorbankan 29 orang di Mexico, 2 orang di United State (US), 1786 orang telah disahkan dijangkiti dan lebih 4169 orang disyaki dijangkiti di seluruh dunia. Jumlah kematian dan mereka yang dijangkiti meningkat dari semasa ke semasa dan amat dikhuatiri merebak ke negara ini.






Pengenalan






Virus Influenza A (H1N1) adalah sejenis penyakit respiratory yang ditemui dalam kawanan babi disebabkan oleh virus influenza jenis A (H1N1). Selesema babi ini dikesan saban tahun dan biasanya terjadinya kepada mereka yang mempunyai kaitan dengan babi. Manusia biasanya tidak dijangkiti oleh virus ini tetapi jangkitan terhadap manusia telah dikesan. Virus selesema babi telah dilaporkan merebak dari manusia ke manusia lain. Tetapi pada masa lepas, pemindahan virus ini adalah terhad dan menjangkiti sehingga tiga orang sahaja.

Tuesday, June 9, 2009

SeRaM-SeRaM SuKu

Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.dia ni org johorDie ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis..Diorng nih xpnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje..Gamba pon diorng xpernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310i. Diorng da xthan nk jumpe sngat2Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..Dan diorng brcdang utj berjumpe di rumah julie.Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka.

Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan..Mayat julie selamat dikebumikan. .Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie..Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaikiApabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.6 kepunyaan kwn baiknya.

Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie...Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia...Jimmy semakin tidak senang duduk..Setelah lama berbual,jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabarĂ¢€¦Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,"kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??""Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..Jimmy semakin kehairanan..Jimmy bertanya"bila mak cik??sbb apa??"Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlisJimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye

Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie..Jimmy maish x berpuas ati dan mengorek kubur JulieMemng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..Jimmy semakin hairan dan ketakutanSebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,"awk ngah wat pe??"Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi"xde wat papepon..awk da smpai ke??"Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"Dan Julie pon balas "memng sy da meninggal.."Jimmy cuba beraniakn dri dan membalas semula sms tersebut dgn "ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg...Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut...Apabila mereka baca sms tersebut,mereka semakin takut dan seram hingga bulu roma terdiri tegakKerana sms etrsebut berbunyi"DIGI ADA DIMANA-MANA"

Monday, June 8, 2009

HuMaN MinD p0WeR..

Hello,

I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg.The phaonmneal pweor of the hmuan mnid.Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer inwaht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pclae.The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.Tihs si bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.Amzanig huh??Yaeh and I awlyas thuohgt slpeling was vrey ipmorantt.

COOL HUH!!

Friday, May 1, 2009

SAWAN oh SAWAN

Pada hari Isnin lalu, pelajar2 Tingkatan 3Smart dan 3Brilliant telah diberi suntikan kancing gigi yang bertempat di bilik seminar. Manakala pelajar2 Tingkatan 3Perfect pula diberikan suntikan pada keesokan harinya. Suntikan ini diberi kerana bimbang perangai gila2 makhluk altima ini akan menyebabkan berlakunya penyakit sawan yang serius.

Friday, April 24, 2009

mENciPTa SejaRah sEKoLah..



Pasukan bola sepak sekolah bawah 15 yang diketuai oleh Mu-izzudin bin Harun dan timbalannya Abdullah Asif bin Shahamen telah mencipta sejarah sekolah dengan berjaya ke peringkat akhir bola sepak peringkat daerah buat pertama kalinya sejak sekolah ini ditubuhkan.




Di peringkat kumpulan, kami telah diundi bersama Sek.Men.Hwa Lian, SMK Sri Bahagia dan SMK kerdau.Pada peringkat suku akhir pula, kami dijadual bertemu SMK Sri Tualang iaitu naib juara pada tahun lepas manakala peringkat separuh akhir kami bertemu SMK Kuala Krau tetapi kami "umpama gembira dalam duka"apabila kami kecundang pada peringkat akhir bertemu SMK Abu Bakar.

Berikut keputusan:
SBPiT vs SMK Hwa Lian (7-0)
SBPiT vs SMK Sri Bahagia (3-0)
SBPiT vs SMK Kerdau (2-3)
SBPiT vs SMK Seri Tualang(2-1)
SBPiT vs SMK Kuala Krau (3-2)
SBPiT vs SMK Abu Bakar (0-2)

Senarai penjaring:

Afif Afnan (7 gol)
Mu-izzuddin (3 gol)
Ruzaini Hasif (3 gol)
Muhd Ikhram(3 gol)
Abdullah Asif (1 gol)

3 orang pemain tonggak kami telah terpilih untuk mewakili daerah Temerloh ke peringkat negeri yang diadakan di Jerantut,Pahang.

Mu-izzuddin bin Harun
Muhammad Azriq Firdaus bin Abd.Aziz
Muhd Ikhram bin Rezali

Kami berharap agar pasukan tahun hadapan akan membawa pulang piala yang kita idamkan selama ini.

Friday, March 20, 2009

PePeRiksaAn PerTenGaHAn PenGGaL PerTaMa =)







huhu~pekse da abis..keputusan p0n da dpt.. =0)




kepada yang cemerlang, teruskan kecemerlangan anda dan jangan lupa kongsi2 la iLmu tu..huhu~

yang kurang cemerlang, teruskan usaha.Jangan menyerah kalah sebelum berentap.
g00D LucK aLL,,






Thursday, March 19, 2009

Setiap yg hidup pasti akan meninggalkan dunia




Takziah diucapkan kepada saudari Nur Fatin Atheerah atas pemergian bapa kesayangannya petang tadi. Marilah kita same2 menyedekahkan surah Al-Fatihah buat arwah bapanya. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin~~

Sunday, March 15, 2009

TaHniAH 91aLLsTar!!!(SPM 2008)

Tahniah 91aLLsTar!!

Seramai 3 org pelajar telah mendapat A's dLm semua matepelajaran.Secara keseluruhannya, seramai 22 org(yg hanya diketahui)telah mendapat A dlm semua matepelajaran.

Tahniah diucapkan!!

Paling membanggakan tiada pelajar pun yang mendapat gagaL dan sek0lah kite telah mencatatkan peningkatan yang mendadak dari segi peratusan pelajar yang lulus dan berada di kel0mp0k teratas keputusan SPM peringkat negeri.

Harapan kami(aLTima0711)batcH ZeaLous92 akan berusaha lebih gigih untuk mencapai keputusan yang lebih cemerlang untuk membuktikan visi kita iaitu Cemerlang di peringkat kebangsaan pada 2010 tercapai dengan jayanya. Amin..


Tidak Lupa juga kt rakan2 Altimati0711..jadiLah keputusan SPM kali ni sebagai pembakar semangat kite untuk berjaya daLam PMR nnti..iSYaaLLaH..9A's...




*sori kalau de yg tertinggal bagi keputusan SPM tuH..dan lme tak p0st artikeL..

Saturday, February 28, 2009

SeLaMaT TinGGaL B0nDa...


27 Februari 2009 lalu merupakan hari terakhir bagi seorang insan penyayang iaitu bonda pengetua, Puan Shariffah Asmak Binti Syed Alwee di SBPi Temerloh.Beliau akan berpindah ke SBPi Gombak untuk beberapa tahun lagi.Harap bonda gembira dan bahagia di sana.
Doakan kami berjaya di sini.

Friday, January 30, 2009

IkLAn Coke YAng BiaDaP..



Perhatikan Iklan di atas, apa pandangan anda..? Ini adalah petikan di antara iklan iklan 'Coke' yang di terbitkan di Eropah....


Renung renungkan lah wahai saudara saudari.

Jika anda cintakan MARUAH ISLAM, sebarkanlah.

Kita ANTI YAHUDI

Tapi mengapa kita masih terus menyokong produk ini.

Biadap sungguh mereka MEMPERSENDAKAN Islam.

Masih Nak Minum Coke Lagi .?

Tengok yang ini pula...




Jadi, marilah kita boikot bersama-sama produk YAHUDi laknatuLLah ini..
TAKBIR!!!
ALLAHUAKBAR!!

Thursday, January 29, 2009

BoiKoT iSRaeL..


Seperti yang kita tahu negara israel ialah sebuah negara HARAM(mengambil tanah orang=Palestin)..Baru-baru ini, dunia dikejutkan dengan serangan mendadak oLeh tentera yahudi.Ternyata israel dan sekutu kuatnya, iaitu Amerika Syarikat ingin memusnahkan isLAm dan seterunya membunuh saudara-saudara kita disana.
Jadi, kita Malaysia,negara aman dan makmur perlulah menderma(bagi yang mampu untuk rakan-rakan kita disana dan seterusnya memboikot barangan israel.Ini adalah penyumbang terbesar kepada israel untuk membunuh isLAm..

Antaranya:

Tuesday, January 27, 2009

FREE PALESTINE!




Serangan rejim zionis ke atas Palestine menyebabkan kite semua tersentak daripada lamunan lalu tersedar daripade tidur. (Entah sesuai ke tidak taruk ayat tu). Tapi, ape yg pasti kini tlh banyak kempen2 anti zionis dilancarkan di seluruh dunia termasuk negara kite sendiri iaitu Malaysia.

Boikot memboikot merupakan salah satu kempen yang sedang hangat dipraktikkan di sini. Eceh macam pembace berite pulak dahh. hehehe.. Hm, ape aku nak cakap kat sini adelah kite buat ape pun rejim zionis ttp takkan mengundurkan diri dari Palestine.

Mereka kn bute, tuli dan pekak hati dan perasaannye. Ape mereka kisah kalau kite berkempen beratus ribu ringgit buat macam2 jenis tunjuk perasaan. Yg mereka tahu hanyelah tidak tahu ape2. Mengebom menembak orang awam mcm dlm permainan pulak aku tengok. Sedih betul aku melihatnye.

Pagi tadi ade TERbace paper yang mereka sebenarnye sdg menguji 1 jenis bom bahan kimia yang merbahaya fosforus ke atas Palestine. Teruk betul perangai. Nak kutuk, memang patut pun kite kutuk tapi kalau setakat kutuk tapi perangai sendiri mcm zionis pun rase mcm ade yang tak kene je, betul tak?

Apepun, semua orang dah besar dah ade akal fikiran jadi pandai-pandailah fikir ape yang TERBAIK untuk menyumbang jasa. Walaupun kecil, tapi besar kesan kebaikan & pahalanya. Tentang boikot-memboikot ni nanti lah aku buat satu post khas pasal bende ni kalau rajin.

Rejim zionis tu buat ape pun mereka tetap tidak akan aman dan bahagie dunie akhirat. Kalaupun bahagie di dunia tapi itu sementara waktu je. Yang kekal hanyelah di akhirat kelak. Sekarang kite hanye mampu berdoa dan berserah epda Allah S.W.T. Sesungguhnya DIA yang maha berkuasa menentukan dan menguruskan segala-gala aturan di dunia dan akhirat.

Saturday, January 24, 2009

LIFE IS ALL ABOUT CHOICE

cuti sekolah sempena tahun baru cina dah pon bmula. kepada yg pergi ke kursus kepimpinan kat sekolah tuh, smoga enjoy mhadiri kursus tu wlupon aku tau kursus tu mesti bosan nk mampos..haha. itulh harga yg perlu korg byar bile ade jawatan. dan kpd makhluk2 altima0711 yg x pergi ke kursus tuh cm aku nih, enjoy2lh tido mlm ni kt umah yerk.. huhuhu..

merujuk kpd apa berlaku spanjang 3 minggu sesi persekolhn 2009 nih, mcm2 yg terjd. tul x ? ade yg best, ade yg x best. sumenyer depends on korg whether korg nk ia best or vise versa. for me, life is all about choice! setiap kli bgn pagi, pilihlah jln korg masing2 smade mahukan hari ni lbih baik dr smlm ataupon biarkn sje hari ni lbih truk dr hari hari2 yg sbelumnye.

cmtu jugak klu kite ade problem. like i said before, life is all about choice! smade jdkan problem korg tuh sbagai pengajarn smulajdi dlm khidupan ataupon jdkn korg sbgai mangsa keadaan. org yg hebat akn menjadikn problem yg die hdpi sbg pengajaran. kite makhluk2 altima0711 yg tkenal dgn khbtnnye yg tsendiri & x tcapai akalmu, hruslh jdkn setiap masalah yg kite hadapi sbg pengajaran semulajd yg mematangkn kite.

so, pilihlh jln yg kite mahu dlm hidup. samada baik atau burok, tempuhilah dgn penuh ksbrn tanpa menoleh ke blkg. seandainya, jln yg kite pilih tu slh, cubalah btulknnye tanpa menyalahkn org lain ataupon takdir. percayalah, if there's a will, there's a way. semoga kita sama2 memilih jln yg betul dlm kehidupan kite. setiap kali sbelum tido, maafknlah segala dosa org lain yg pernah dilakukan thdp kite. semoga hati kita lbih tng untuk menimba ilmu yg tidak tbts hadnya. let bygones be bygones.

Saturday, January 3, 2009

KeMBaLi Ke SeKoLaH..

Huhu~esok(4 januari 09)kita akan kembali ke sekolah....balik ke penjara Integrasi Temerloh...abis da cuti kali ni..rasa kejap je..pastu pejam celik.....pejam celik..da PMR!!!PMR!!PMR!!...



neway,G00d luck t0 all altima0711 PMR 09 candidate...





kepada yang belum siap lagi keje sekolah(cm ak)...buat cepat...de masa lg.. =)



CUTI DAH ABEZ!! ~_~



WELCOME BACK TO SCHOOL!


(?!@#$%^&*)

hurm, hols nk abez dah..1 bulan stgh kte enjoy then skg time utk kte blk PENJARA 2..haha..
dh ler thn 2009 nie thn yg GERUN..haha..PMR!PMR!PMR!


so, jgn sdeyh2, jgn nk jerit2 ta nak blk skowl, jgn nk extend cuti lak smpi ari slase, blk jer sok..
btw, ade yg stil HOMESICK ke??haha...dh 2 thn dah skowl kt c2..ta kn HOMESICK lg..hehe


neway, HW dh cyap ke sume..? kalo lom, wt je mne yg mmpu..yg x cyap 2, ckp la ta jmpe jwpn..haha..bku rujukan ta de..mzt cikgu fhm..hehe..


nex year dh ler cti mzt byk yg kne beku..adoy2! xbesh nyew..


neway, nk wish GUD LARK PMR n SLMT MNJDI CANDIDATE PMR 2009!!


87 OWG PELAJAR ALTIMA 0711 9A!!!! amiinn...





Altimas' followers forever!